Po posledných prezidentských voľbách v Amerike sa v krajine začala šíriť vlna zmätku. Viaceré sociálne médiá priznali, že boli pravdepodobne skrz reklamu zneužité na šírenie propagandy. Malo sa jednať o zahraničné ovplyvňovanie volieb formou hlásenia dezinformácií. Firma Google spočiatku podceňovala zneužitie jej služieb, avšak nakoniec otvorila vyšetrovanie. Začala prehľadávať svoje záznamy. Následne potom sa v záujme obnovy dôvery používateľov spoločnosť rozhodla, po vzore internetových gigantov Twitteru a Facebooku, podniknúť kroky k zamedzeniu výskytu podobnej situácie. Jej seniorský viceprezident Kent Walker oznámil, čo budú kroky vedúce k zmene zahŕňať.
· Politické inzeráty budú rozhodne podliehať prísnejšej kontrole.
· Zadávatelia takýchto inzerátov budú musieť poskytnúť vládou vydané identifikačné číslo a ďalšie kľúčové informácie.
· Spoločnosť Google chce vniesť viac transparentnosti do údajov o objednávateľovi reklamy o o výške finančnej hotovosti, ktorú do nej vložil.
· Všetky informácie o politických reklamách budú v databáze, z ktorej bude môcť v prípade potreby čerpať ktokoľvek.
Napriek všetkým opatreniam nie je stopercentne zaručené, že sa niekto opäť nepokúsi zneužiť sociálne siete a služby internetových spoločností k manipulácií s verejnosťou.
Najbližšie voľby v USA budú v novembri tohto roku. Ide o veľmi dôležité voľby o všetkých 435 kresiel v Snemovni reprezentantov a o 33 senátnych mandátov. Niektorí pracovníci pracujúci v tajných národných zložkách sa domnievajú, že aj tieto voľby môžu byť terčom útoku zahraničných propagandistov. Po roku 2016 však bude krajina rozhodne obozretnejšia, čo sa týka sofistikovaných útokov cez internetové média. Ochrana pred kybernetickými útokmi sa pre ňu stala prioritou. Väčšia bezpečnosť je aj motiváciou k vývoju nových technológií.