Majte spoločnú globálnu víziu
Škálovanie v medzinárodnom meradle je obrovský krok, ktorý so sebou prináša výraznú zmenu v akejkoľvek organizácii. Potrebujete nielen tých správnych ľudí, ktorí zdieľajú vašu víziu, hodnoty a ambície, ale musíte medzi nimi vytvoriť aj medzinárodné myslenie. Toto je rozhodujúce pre zaistenie toho, aby váš tím mal jasno v tom, že je potrebné prijať neustálu zmenu a že vždy uvažuje podnik z medzinárodného hľadiska. Buďte transparentní a poskytnite svojim kolegom predstavu o tom, ako by mohli byť ovplyvnené jednotlivé úlohy.
Mať túto spoločnú medzinárodnú víziu je základnou zložkou každej spoločnosti, ktorá chce globálne rásť. Neprijímajte žiadne obchodné rozhodnutie bez globálneho pohľadu na spoločnosť.
Využite svoju multikultúrnu pracovnú silu
Jedným veľkým rozdielom medzi podnikaním na domácom a medzinárodnom trhu je kultúra. Kultúrne nuansy na zahraničných trhoch môžu podnietiť skutočnú zložitosť. Aby sme to prekonali, je dôležité mať na zemi správneho partnera. Jedným z prístupov, ktorý nám tiež pomohol na ceste, bola naša schopnosť využiť náš existujúci multikultúrny talent.
Ak má niekto vo vašej spoločnosti – na akejkoľvek úrovni – cenné informácie o novom trhu, do ktorého vstupujete, uistite sa, že ste tento zdroj využili.
Riskovať sa oplatí
Škálovanie na kontinentoch sa nestane bez riskovania a na ceste určite urobíte chyby. Stačí sa pozrieť na takých ako Walmart v Nemecku, Tesco v USA a Japonsku, a McDonald's v Bolívii, aby ste zistili, ako sa niektoré veľké spoločnosti pokúsili preniknúť na nové trhy a zlyhali.
Zvážte faktory, ako je kvalita infraštruktúry a služby (najmä v rozvojových krajinách), fluktuácia výmenných kurzov, miestne zákony a predpisy a politická klíma, potom sa pripravte na neočakávané ekonomické výkyvy.
V týchto dňoch, keď používate v rámci podniku slovo „miestny“, malo by to byť len v súvislosti s návštevou najbližšieho baru. A ak sa tam s kolegami vyberiete, diskutujte o ďalších krokoch vašej globálnej cesty.